Aktualności Biznes Przemysł

Litowo-jonowy kamień milowy

Litowo-jonowy kamień milowy
Wkrótce po oficjalnym ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii litowo-jonowych, grupa STILL zrealizowała wdrożenie w 100% oparte o wózki w tej technologii. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do modernizacji

Data publikacji: 2016-11-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Litowo-jonowy kamień milowy
Kategoria: Przemysł, BIZNES

Wkrótce po oficjalnym ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii litowo-jonowych, grupa STILL zrealizowała wdrożenie w 100% oparte o wózki w tej technologii. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do modernizacji floty.

Litowo-jonowy kamień milowy Przemysł, BIZNES - Wkrótce po oficjalnym ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii litowo-jonowych, grupa STILL zrealizowała wdrożenie w 100% oparte o wózki w tej technologii. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do modernizacji floty.

Wkrótce po oficjalnym ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii litowo-jonowych, grupa STILL zrealizowała wdrożenie w 100% oparte o wózki w tej technologii. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do modernizacji floty.

Zapowiedziane przez STILL w lutym 2016 rozszerzenie asortymentu wózków widłowych dostępnych z baterią litowo-jonową – tak, by można wyposażyć w nią 90% wszystkich oferowanych pojazdów – wydawało się odważnym krokiem. Grupa bardzo szybko jednak zebrała pierwsze owoce przyjętej strategii. Wkrótce po przedstawieniu innowacyjnych planów, nawiązano współpracę z klientem, skłonnym w całości oprzeć swoją flotę o rozwiązania w technologii Li-Ion. Ambitny projekt zrealizowano w produkującej płatki śniadaniowe firmie H. & J. Brüggen.

Charakterystyka przedsiębiorstwa klienta

H. & J. Brüggen jest jednym z europejskich liderów branży FMCG w swojej kategorii produktowej. Powstałe w 1886 roku przedsiębiorstwo, rozpoczynające działalność jako młyn, dziś oferuje przede wszystkim płatki śniadaniowe: dla dzieci, owsiane i kukurydziane, a także musli, półprodukty dla przemysłu spożywczego oraz batoniki zbożowe. Mimo intensywnego rozwoju – obecnie produkcja odbywa się w 5 zakładach zlokalizowanych w 4 krajach na 2 kontynentach – firma pozostaje w rękach potomków jej założycieli. W zeszłym roku zarząd zadecydował o konieczności wymiany floty wózków widłowych na bardziej wydajną. Priorytetowo poprawie miały ulec dostępność urządzeń transportowych i ich elastyczność. Chciano również ograniczyć czas ładowania baterii oraz wprowadzić elektroniczny system ewidencji pracy pojazdów. Czynnikami, dzięki którymi STILL przekonał klienta do swojej oferty były przewagi technologiczne wózków z akumulatorami litowo-jonowymi oraz korzystne warunki finansowania, zakładające kompleksową obsługę pojazdów przez jednego dostawcę.

A to już wiesz?  Nowe inwestycje mieszkaniowe INPRO

Wdrożone rozwiązanie

Punktem wyjścia do stworzenia całościowej oferty była szczegółowa analiza pracy poszczególnych działów celem precyzyjnego określenia wymagań względem mających do nich trafić wózków. W powiązaniu z uzyskanymi danymi STILL dostarczył urządzenia o zróżnicowanych, ściśle dopasowanych do procesów intralogistycznych parametrach. – Realizacja w Brüggen obejmowała wdrożenie 66 urządzeń STILL. Choć w przeważającej części były to wózki czołowe z przeciwwagą typoszeregu RX 50, pojazdy podnośnikowe z platformą (SD 20) oraz prowadzone ręcznie (EXV 12), ze względu na zróżnicowanie konfiguracji i wyposażenia, łącznie przekazanych zostało 39 różnych modeli – mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Zostały one dopasowane do konkretnych zadań z uwzględnieniem wysokości podnoszenia, długości wideł czy pojemności baterii – dodaje ekspert. Najbardziej charakterystyczną cechą tego projektu jest jednak całkowite przejście z akumulatorów kwasowo-ołowiowych na litowo-jonowe. Ich trwałość i wydajność miała kluczowe znaczenie w przypadku działów, w których wózki pracują szczególnie intensywnie. Zawierają dwa razy więcej energii przy zachowaniu tych samych rozmiarów, a do tego pozwalają obniżyć częstotliwość ładowania. Dzięki bezobsługowej konstrukcji, nie wymagają żadnych dodatkowych działań ze strony operatorów, zauważalnie poprawiając komfort i ergonomię ich pracy. Zadanie, wymuszające w przypadku rozwiązań kwasowo-ołowiowych konieczność wymiany ogniw, podłączenia ich do stacji na 6 godzin oraz uzupełniania zbiorników wody destylowanej, ogranicza się w przypadku technologii Li-Ion do wetknięcia wtyczki. Przy skali działalności zakładu, uzyskana w ten sposób oszczędność czasu pracy przekłada się na znaczące ograniczenie kosztów operacyjnych. – W przypadku baterii litowo-jonowych nie występuje tzw. efekt pamięci. Innymi słowy, umożliwiają one częściowe ładowanie bez konsekwencji dla ich żywotności. To o tyle wygodne, że już po 3 kwadransach akumulatory są pełne w 70% – mówi Tobiasz Jakubczak. – Z trwałością na poziomie 2500 cykli, mogą być ładowane dwukrotnie częściej niż konwencjonalne warianty. Dodatkowym atutem są wyświetlacze, pozwalające w czasie rzeczywistym monitorować stan baterii i wykorzystywać je efektywniej – tłumaczy specjalista ds. produktu STILL Polska.

A to już wiesz?  Nowe rozwiązania od New Work

Uzyskane efekty

Dzięki zastosowaniu ściśle dopasowanych do procesów intralogistycznych wózków w technologii Li-Ion, zmniejszono liczbę pojazdów koniecznych do obsługi zakładu o 23,8%, obniżając tym samym koszty inwestycji i utrzymania floty. Dodatkowe korzyści uzyskano w wyniku wdrożenia narzędzia klasy Fleet Management. Rozwiązanie wymusza sprawdzenie sprawności wózka przed jego wykorzystaniem oraz gwarantuje, że maszyny są używane zgodnie z przeznaczeniem oraz jedynie przez osoby posiadające niezbędne kwalifikacje.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Litowo-jonowy kamień milowy Przemysł, BIZNES - Wkrótce po oficjalnym ogłoszeniu strategii dążącej do upowszechniania baterii litowo-jonowych, grupa STILL zrealizowała wdrożenie w 100% oparte o wózki w tej technologii. Rezultaty mogą stanowić dla innych przedsiębiorstw zachętę do modernizacji floty.
Hashtagi: #Przemysł #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy